pigtúra2009-01-05 23:42:00Megjelenítve: 4772
 
Megépült a nyáron a kerékpárút Kisfalud és Velence között. Már régen akartam erről egy fényképes beszámolót írni, de most jött el az ideje, tegnap kiverte ez a gyász biztosítékot.

Hát akkor nyeregbe! Az új út a kocsmánál kezdődik...



Ott távol. Előtte még elsőbbséget kell adni a buszfordulónak és egy keresztutscának. De nem baj, kezdődik! Most már mehet az is bringával a tóra fürdeni, aki nem merte megtenni a Kisfalud-Pákozd távot a forgalomban. Igaz Pákozdig fontosabb lett volna az út, de ez legalább elkerüli. Mehetnek bringával azok is, akik éppen most pattantak először nyeregbe?

Alig haladtunk pár száz métert és már is valami gyanús a láthatáron. A nagyforgalmú vasút, amin tavaly egy darab vonat közlekedett, az is a gyomirtó volt. Sejthető, hogy nem fényjelző lesz...





Jó, ne legyen fényjelző, de ez még viccnek is szar. Szegény bringám alig talál ki a karámból. Ezt még gyalogosként is utálom, így meg teljesíthetetlen. Nem lehetett volna csak kitáblázni, én meg majd körülnézek egyedül? A fejemnek van elég szabadságfoka hozzá, elüttetni a vonattal magamat meg úgysem ide jönnék, mert hamarabb halok éhen. Toljuk a gépet tehát tovább. Menjünk át a túloldalra (arra vezet tovább az út)! Ha valamiért visdszafordulunk, akkor ezt a táblát találjuk:



Ez tájékoztatja az autósokat, hogy a Velence felől érkező biciklisek itt mennek át. A Fehérvár felől közeledők nem mennek át, azok úgy manifesztálódnak Velencére, a gyengébbek meg vonattal mennek. Röviden: lemaradt a nyíl.
Ezt végül is túléljük, ennél sokkal nagyobb veszély is leselkedik egy bringásra így télvíz idején. Például a jég. Ezért jól fel kell sózni, nehogy lefagyjon a csont száraz út. Megelőlegezik a jeget, ezzel nem is tévednek nagyot, csak az másként kerül majd az útra. És a sózással nem csak az alkatrészgyártóknak szereznek örömet, hanem a havat hiányoló biciklisnek is: az út már fehér és csúszik a kerék a sok szóróanyagon.



Valószínűleg itt mondta a sószórással megbízott Tibi, hogy Faszom, inkább megyek a kocsmába egybesörért, csapol nekem a Klára."
Azért ezen ne elmélkedjünk sokat...



...mert ha elbambulsz, akkor könnyen a patakban találhatod magad, mert a veszélyes útkanyarulatot csak az autósok felé kell jelezni, a bringás az kéremszépen ne bambuljon, mert jön a lejtő.



Azért jól vigyázz, mert jön a Dana! Vagy ide már tényleg nem jutott só. (felnyalta a Dana)



De ha a tábla olvasásától nem estél még le a bringáról, akkor majd nekimész a Demszky-bunkónak.



Azért ez sem egy furfangos akadály. Akkor előre! Hosszan, egyenesen, monoton'! Csak néha idéz Forma-1-es hangulatott egy-egy sikán:



A képen még jól látszik, hogy mennyi bokor, fa van az út mentén. Most kellemesen hideg, metsző szél hűti a csontjaidat is, de nem baj, átlagban jó lesz az: nyáron sisteregni fogsz (tapasztalat)! Ezen nem enyhít a tarló felől érkező meleg levegő és por sem. Bokor nincs, fogja fel a biciklista!
Jön is az M7, amit keresztezni kell. Persze ezt azért nem szintben. A pataknak jó volt az út alatt, akkor ha a mederből elvesznek kicsit, jó lesz az!



Csak ne legyél túl nagy. A hullámvasútnál a felhasználó megengedhető mérete alulról korlátos, itt meg felülről.



A figyelmes téli utazónak itt valami feltűnik, nem lódul meg a lejtőn. Ott valami bűzlik fénylik!



Ez bizony jég! A só meg kicsit korábban kupacban állt, persze, hogy elfogyott. (...meg a pataknak sem lenne jó). De hogy kerül ide jég, mikor minden tök száraz? Ha nincs, hát csinálunk!-gondolhatták a tervezők.



A jéghez szükséges vizet az M7 autópálya biztosítja...



...hadd lefetyeljen a szomjas turista! Sót végtére nem is nyalhat, meg egyébként is: saját felelősségére jött ide be, úgy kell neki! Mi megmondtuk...



Most már tényleg nem bambul senki, a sikánt mindenki könnyedén veszi. De itt még cső sincs, mint korábban. Ez a kanyarulat kérem arra szolgál, hogy itt hajtsanak ki az autók a patakból! Látszik is, ez jó móka, az út az tiszta dzsuva. Aztán egyenesen tovább.



Egészen az út végéig, mert a velencei bringaúton bizony nem lehet Velencéig elmenni, annak hamarabb vége. Pletykákat hallottam arról, hogy majd folytatják, az úton például sávot jelölnek ki.



Itt van hely a sávnak, az biztos! Nem egy nagy forgalmú út, de eléggé szűk ahhoz, hogy a kevésbé bátrak féljenek rajta. De megéri azt a kicsit megtenni így, hamarosan a hetes mellett folytatódik a bringasztráda, vesekő ellen sem rossz.

...hát, ezt meg sem kellett volna építeni inkább. Nincs végig út, csak majdnem, Pákozd kimaradt és azért ennél sokkal jobban is meg lehetett volna tervezni. A Hírlapban egy szintén elégedett kerékpározó írta: aki ezt tervezte, az nem látott még biciklit!
Mindez belesűrítve 4 kilométerbe 133 millió forintért.

Ráadásként álljon itt még egy fotó a Fehérvár-Kisfalud bringaútról:



Bringagyász!
http://blog.htmm.hu/link/?id=524
ElőzőFőoldalKövetkező



Hozzászólások:
Fly 2009-01-06 20:47:09
Ez sem hülyébb, mint a többi fehérvári bringaizégyász... Gondolom, ugyanaz volt a tervezője. Mindenesetre én végigkergetném egy keróra ültetve az összes művén. Főleg este küldeném le a Haleszba, ahol éppen annyival van a Budai út szintje alatt, hogy az összes szembejövő autó tompított világítása reflektorként világít az ember szemébe. Ez egy kanyargós, fák között vezető murvás úton felér egy túlélőkiképzéssel... :( BARMOK!


esparzs 2009-01-08 10:21:41
Szia! Köszönöm ezt a beszámolót. Én építőmérnöknek tanulok, nemsokára végzek, édesapámmal részt vettem már kb 5 km kerékpárút tervezésében, de ez felháborító!!! Nagyon köszönöm a képeket, ha engedélyezed és lehetőségem lesz rá terjesztem mint negatív példa!!! köszi zs


Stefidzsi 2009-01-09 18:50:45
Sokkal több, ennél sokkalta negatívabb példát lehet találni bárhol az országban. Ez a turisztikai célú út valóban nem tökéletes, de szerintem korántsem olyan vészes, mint ahogy a oszt beállítja. További vélemények a criticalmass.hu-n is születtek: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090106/kisfalud-majdnem-velence-bringagyasz


htmm ( htmm kukac enba.hu ) 2009-01-11 12:42:59
Esparzs!
A felhasználáshoz természetesen hozzájárulok, sőt, örülök neki! Használd a képeket egészséggel (és szólj, ha kellenek nagyobb felbontásban)!


kszk 2009-01-15 13:24:04
há én csak annyit, hogy jól sikerült a fotósorozat, a sok Tibi ezt jólmegépítette... gyász!


htmm ( htmm kukac enba.hu ) 2009-03-12 08:50:31
Már megint az az aluljáró:
http://www.hirszerzo.hu/cikk.a_balatonban_tul_sok_a_velencei-toban_tul_keves_a_viz.100754.html


htmm ( htmm kukac enba.hu ) 2009-04-05 22:10:07
Folytatás:
http://htmmblog.enba.hu/link/?id=550


htmm 2010-07-03 22:05:37
Befejezés itt:
http://blog.htmm.hu/link/?id=660


Miki 2010-07-05 15:29:48
Érdemes lett volna tovább menni Dinnyés-Agárd vonalon. Ezt is kerékpárútnak nevezik. Helyenkén 20cm széles valamin élmény tekerni. Ha inkább a rendes úttesten mész, akkor hamar lesz egy okos autós, aki magából kikelve mutogatja, hogy hol a helyed. Közkivánatra készül a Kisfalud Pákozd pálya. Lakott területen kívül egész bizalomgerjesztő. Pákozdon viszont inkább akadálypálya. A szokásos egyikoldalról másikra terelgetések, útra nyíló kapuk stb. Én úgy látom itt egy a cél: elrakni a keróst az útból.





Én a vagyok. Az email címem , de ezt nem muszáj megadnom.
Mi az: két szárnya, két léba van, repül és madár?   
Szerintem: